Zdieľaj

TOP vitamíny pre rast vlasov – Čokoľvek, čo sa deje s vaším telom, sa odrazí na vlasoch. Existuje celý rad príčin, ktorý ovplyvňuje ich kvalitu, rast, životnosť, pevnosť a celkovú štruktúru. Pod vplyvom hormonálnych zmien, pri diétnych režimoch, kedy telo nie je dostatočne zásobené všetkými živinami alebo v období výrazného psychického stresu sa naše vlasy oslabujú, ich rastový cyklus sa skracuje, vlasy odumierajú a vypadávajú vo veľkých chumáčoch.

Vlasom venujeme veľkú dávku starostlivosti – umývame ich niekoľkokrát týždenne, farbíme a dávame ich strihať, nanášame rôzne masky, kondicionéry v nádeji, že toto je tá správna cesta pre záchranu dominanty nášho vzhľadu. No žiadny extra špeciálny šampón z “20 unikátnymi výťažkami ťažko dostupných surovín nedokáže vlasovým cibuľkám dodať také množstvo výživy, ako správne premyslená strava.

Čím nakŕmiť vlasy?

Základom stravy pre krásne, silné a bohaté vlasy sú minerály, vitamíny, bielkoviny, aminokyseliny a nenasýtené mastné kyseliny. I v tomto prípade, a nie je to len celosvetový trend, platí : Zdravá strava = zdravý život = krásne vlasy. Väčšina z tých, ktoré si spomenieme, pochádzajú z bežných potravín, ovocia a zeleniny, sú zdrojom antioxidantov, prispievajú k lepšej imunite a obranyschopnosti a na čo netreba zabudnúť – dôležitým spôsobom ovplyvňujú rôzne funkcie v ľudskom tele.

Odpoveď, čo je dôležité dopĺňať a čo by mala naša strava obsahovať, nájdeme v zložení vlasu.

Vlas je tvorený prevažne keratínom. V menšom množstve sa v ňom nachádza železo, zinok, horčík, selén a meď. Vlasový folikul potrebuje vitamínovú výživu, ktorá je ľahko zapamätateľná – vitamíny A, B, C, D, E. Naše telo ich neukladá do zásoby a je potrebné zabezpečiť ich pravidelný prísun zvonku.

Aké sú najlepšie vitamíny pre rast silných vlasov?

V tomto zozname sú vitamíny, ktoré sa podieľajú na výžive vlasov, stimulujú ich rast a udržujú v dobrom stave vlas i vlasovú cibuľku. Okrem ich funkcií tu nájdete aj ich výskyt v strave a aby sme zoznam odlíšili od všeobecného vymenovávania, budú uvedené aj odporúčané denné dávky a množstvo vitamínu v 100g konkrétnej potraviny.

Vitamín A

  • Obsahuje antioxidanty, ktoré chránia vlasy pred poškodením a vysušením.
  • Podporuje prirodzenú produkciu kožného mazu, chráni tak pokožku hlavy pred vysušovaním a zanesením infekcií, ktoré sú častou príčinou lokálneho vypadávania vlasov.
  • Posilňuje a zahusťuje vlasy.

Odporúčaná denná dávka vitamínu A : 0,7-1 mg / deň

Obsah vitamínu A v 100g potraviny:vitamíny pre rast vlasov

Vitamín B3 – Niacín

  • Pomáha telu pri premene energie zo stravy.
  • Priaznivo pôsobí na krvný obeh a zabezpečuje lepšiu cirkuláciu krvi vo vlasovej pokožke a tak sa stará o dostatočný prísun kyslíka a živín do vlasovej cibuľky.
  • Napravuje DNA a pomáha udržať zdravé bunky v tele – medzi nimi aj tie, ktoré tvoria vlas.

Odporúčaná denná dávka vitamínu B3 : 14-18 mg / deň

Obsah vitamínu B3 v 100g potraviny:

Vitamín B7 – Biotín

  • Hlavný vitamín podporujúci rast vlasu, nazývaný aj vitamín krásy.
  • Spomaľuje až zastavuje nadmerné vypadávanie vlasov.
  • Upravuje kvalitu lámavých a krehkých nechtov.
  • Vlas je tvorený keratínom – keratín je proteín – proteíny vznikajú z aminokyselín – aminokyseliny vznikajú ako výsledok reakcie bunkových enzýmov a biotínu.

Odporúčaná denná dávka vitamínu B7 : 30 – 100 mcg* / deň

(*mcg – mikrogram, 1g=1000mcg)

Obsah vitamínu B7 v 100g potraviny:

Vitamín C

  • Najsilnejší antioxidant, bojuje proti škodlivým voľným radikálom.
  • Podporuje zdravý rast vlasov, je dôležitým činiteľom pri tvorbe kolagénu.
  • Dokáže urýchliť rast nových vlasov po vypadnutí.
  • Pomáha telu absorbovať železo zo stravy a tým zabezpečiť dostatočnú výživu pre silné a pevné vlasy.

Odporúčaná denná dávka vitamínu C : 75mg / deň

Obsah vitamínu C v 100g potraviny:

Vitamín D

  • Riadi minerálnu rovnováhu v ľudskom tele. Ovláda zinok, ktorého nedostatok úzko súvisí s vypadávaním vlasov.
  • Pri viacerých autoimunitných ochoreniach sa objavuje nízka hodnota vitamínu D (napr. aj pri alopecia areata – kruhové miesta s náhle vypadanými vlasmi).
  • Podporuje zdravý cyklus rastu vlasov.

Odporúčaná denná dávka vitamínu D : 1500-2000 IU / deň

Za normálnych okolností sa vitamín D tvorí v koži vplyvom slnečného žiarenia. Je však dôležité dopĺňať ho v strave hlavne v zimných mesiacoch, kedy je prirodzeného svetla veľmi málo a kožu nevystavujeme priamo slnku.

Obsah vitamínu D v 100g potraviny:

Vitamín E

  • Účinný antioxidant dôležitý pri výmene a obnove kožných buniek, vplýva na kvalitu vlasovej pokožky.
  • Je dôležitý pri regeneračných úkonoch v tele, chráni bunky, tkanivá a teda aj vlasy pred poškodením
  • Zvyšuje príjem kyslíka, zlepšuje cirkuláciu krvi a vlasové folikuly tak získavajú dostatok živín.

Odporúčaná denná dávka vitamínu E : 10 – 12 mg / deň

Obsah vitamínu E v 100g potraviny:

A na záver:

Týchto 6 základných vitamínov zohráva pri fungovaní ľudského tela veľa dôležitých úloh. Medzi nimi je aj podpora rastu vlasov, ich výživy, zlepšenie a zosilnenie vlasovej štruktúry. Krásne a zdravé vlasy však okrem nich potrebujú aj rad minerálov, ktoré sami v sebe obsahujú – zinok, železo, meď, horčík. Pod vplyvom časovej tiesne a znečistenia prostredia sú častým problémom nedostatočné hodnoty vitamínov a minerálov, ktoré nedokážu zabezpečiť istý zdravotný a výživový štandard. V tomto prípade sú dobrou voľbou aj overené výživové doplnky prírodného zloženia, špecializované na pokrytie potrieb krásnych a zdravých vlasov.

Jedným z nich je aj rad prípravkov Plantur39, kde môžete nájsť produkty nielen na vonkajšiu starostlivosť, ale aj pre vnútornú výživu.

vitamíny pre rast vlasov

Plantur39 – Aktívne kapsule proti vypadávaniu vlasov predchádzajú rednutiu a vypadávaniu vlasov. Obsahujú vitamíny C, E, D, komplex vitamínov B (vrátane B3 a B7), zinok, selén, kyselinu listovú. Produkt je možné zakúpiť v lekárňach, jedná sa o overeného distribútora aj predajcu. Z pohodlia domova môžete nákup uskutočniť TU.

NO COMMENTS

Nechaj komentár