Zdieľaj

Výhody cvičenia sú všetkým asi veľmi dobre známe. Ide o zníženie rizika a liečbu chronických ochorení, ako je diabetes, srdcové ochorenia, osteoporóza, hypertenzia, zníženie výskytu niektorých foriem rakoviny, zvýšenie svalovej sily a vytrvalosti, zmiernenie depresie a ďalších príznakov. Nie vždy ale máme na tieto aktivity čas a priestor. Práca a povinnosti nás jednoducho nepustia. Vyskúšajte niekoľko minút pešej chôdze a uvidíte, že vám vynahradí aj ten najdlhší silový tréning.

Aké zaťaženie vaše telo znesie?

Dodržanie požadovaného počtu a frekvencií opakovaných cvičení zaručuje zdravý účinok fyzickej aktivity. Lekári odporúčajú fyzickú aktivitu v dvoch režimoch. Po prvé, tridsať alebo viac minút strednej intenzity, päť alebo viac dní v týždni pre lepšie zdravie.

Po druhé, tréning môže byť stanovený na 20-60 minút nepretržite, tri až päť krát týždenne. Samozrejme, že ide o dospelých jedincov, ktorí podobné výsledky môžu dosiahnuť aj vtedy, ak si vyberú správnu obuv a vydajú sa na prechádzku do mesta alebo prírody.

Chôdza ako užitočné cvičenie, ku ktorému vám stačí kvalitná obuv

Chôdza je účinný spôsob, ako chrániť vaše telo pred rôznymi chorobami, ktoré sú vlastné každému organizmu. Ľudské telo predsa funguje takým spôsobom, že na zachovanie jeho správnej životnej činnosti potrebuje byť stále v pohybe.

Preto viedla táto skutočnosť  k tomu, že ľudia, ktorí trávia väčšinu svojho života v jednej pozícii, sú oveľa náchylnejší na mnohé choroby, vrátane zlyhania srdca alebo narušenia tráviaceho traktu.

Chôdza je užitočná fyzická námaha, vďaka ktorej si ľudia môžu zachovať svoje zdravie a aj v staršom veku vyzerať dobre a sviežo. Je tiež skvelým spôsobom, ako sa vyrovnať s nadváhou. Jediné čo k nej potrebujete sú teraz v lete pohodlné dámske sandále, ktoré zvládnu aj ten náročnejší povrch.

Kedykoľvek sa vám zachce

Výhodou chôdze je aj to, že ako fyzická aktivita nepotrebuje svoje špecifické vymedzenia. Pokojne ju zvládnete aj cestou z práce domov s modernými topánkami Rieker, ktoré sú pevné a vaše chodidlo sa tak bude počas pešej chôdze cítiť naozaj dobre a pohodlne.

Na špeciálne príležitosti a možno počas víkendu alebo na večer si teraz v letných mesiacoch môžete zaobstarať aj trekingové palice, ktoré budú pri takejto činnosti veľmi dobrou oporou rovnako ako kvalitná obuv. Ak teda nemáte čas na klasické posilňovne, pešia chôdza je naozaj ideálny spôsob, ako dostať vaše telo do poriadku a tej správnej formy.

Žiadne komentáre

Nechaj komentár