Zdieľaj

Ako schudnúť cez brucho – Už nemôžete zapnúť vaše obľúbené nohavice alebo sukňu v páse? Ak áno, je pomaly na čase, aby ste sa pokúsili schudnúť. Možností je pochopiteľne veľa, avšak nie všetky sú priamo mierenie na oblasť pása, ktorá je bohužiaľ z hľadiska potenciálneho priberania značne inkriminované. My sa pokúsime zamerať na niekoľko zaujímavých rád, ktoré vám môžu pomôcť v tom, ako najlepšie schudnúť brucho.

 

CVIČENIE AKO NAJRÝCHLEJŠIA METÓDA

Cvičenie na prvom mieste. Presne takto je treba k chudnutie v oblasti brucha pristupovať. V mnohých radách ako schudnúť cez brucho cviky hrajú veľmi dôležitú úlohu. Veľmi dôležité sú aktivity zamerané na aeróbne spaľovanie. Ak nemôžete pri cvičení chytiť dych, potom sa jedná o anaeróbnej aktivitu, ktoré skôr berie energiu zo svalovej hmoty, čo pochopiteľne nepotrebujete. Optimálne je aktivita zaisťujúca zvýšenie tepovej frekvencie zhruba po dobu 30 minút. Optimálne sú cvičenia ako spinning, aerobik, step aerobik alebo plávanie, jazda na bicykli a mnohé ďalšie. Cvičiť by ste mali 3x týždenne po spomínanú dobu.

Ako môžem schudnúť na bruchu, ale nikde inde?

Nie je dosť dobre možné, aby ste chudol iba na bruchu. Všetky návody, diéty alebo zázračné chudnúce pilulky, ktoré tvrdia, že budete chudnúť len na bruchu, vám klamú. Chudnutie je vždy komplexná záležitosť celého tela. Chudnutie práve na bruchu môžete napomôcť len voľbou správneho cvičenia, ktorým zosilníte účinok chudnutie v tejto partii, ale váhu budete strácať rovnomernejšie, z celého tela.

 

Ploché brucho je najčastejšou cieľ pri chudnutí

Snaha schudnúť brucho býva najčastejším cieľom všetkých, kto sa snaží schudnúť. Schudnúť brucho chcú nielen ženy, ale dosť často o to usilujú aj muži, ktoré inak objemnejšie časti ich tela, nechávajú chladnými.

O tom, kde si naše telo ukladá tukové zásoby, rozhoduje predovšetkým genetika a hormóny. U mužov býva tuk ukladaný najčastejšie práve do oblasti brucha. U žien sa potom tukové zásoby často hromadí v zadku a bokoch. U žien ale býva častým dôvodom pre chudnutie brucha snaha schudnúť brucho po pôrode.

Odporúčame

Ako schudnúť cez brucho – Pravidelný pitný režim

Veľmi dôležitú úlohu zohráva pravidelný a vyvážený príjem tekutín. Ak nepijete pravidelne, bude mať vaše telo tendenciu robiť si zásoby vody na dlhšie obdobie. Metabolizmus je pri absencii vody spomalený. Pravidelným pitím ho bezpochyby zrýchlite. Pravidelný pitný režim môže pokojne zabezpečiť to, že zhodíte počas veľmi krátkej doby pokojne aj 1 až 2 kilogramy. Pite výhradne čistú vodu, zelený čaj alebo limetkovú šťavu v kombinácii s vodou.

 

Cvičenie pre štíhle brucho

Optimálnym cvičením, aby ste schudli cez brucho, je intervalový tréning. Teda striedanie intenzívnejšieho cvičenia, s menej intenzívnym a s odpočinkom. Existuje celý rad cvikov, ktoré cielia na svaly v oblasti brucha. Tieto cviky by mali byť doplnené vhodnou pohybovou aktivitou. Napríklad ako bolo už spomínaných 10-tisíc krokov denne, behanie, jazda na bicykli či iné.

Platí tu ale jedno pomerne zásadné pravidlo = nič sa nemá preháňať. To platí dvojnásobne, ak sa práve teraz rozhodujete začať s chudnutím. Špeciálne z počiatku znamená niekedy „menej je viac“. Ak sa z ničoho nič zrazu rozhodnete pravidelne každý deň intenzívne cvičiť alebo chodiť do posilňovne, tak svojmu telu skôr uškodíte.

Vaše telo si na pravidelné cvičenie musí postupne zvyknúť. Na začiatku teda postačí, ak budete cvičiť 3x týždenne po 30 minútach. Až s odstupom času môžete pridávať na intenzite aj frekvenciu cvičenia.

 

Vyskúšajte skôr tieto cviky na chudnutie brucha

1) Ľahnúť si na chrbát a nohami simulovať jazdu na bicykli (nohy sú vo vzduchu a vykonávajú podobné pohyby ako by ste šliapali na bicykli.
2) Ľahnúť si na chrbát a priťahovať pokrčené kolená k hrudníku. Vaše ruky a chrbát pritom musíte mať po celú dobu pritlačené na zem
3) Ľahnite si na chrbát a natiahnutými nohami opisujte veľké kolesá (nohy sa zo zeme pohybujú do rôznych strán a hore sa spojí a pomaly ich pokladáte späť na zem

 

Chcete schudnúť? Obmedzte svoj stress

Je pomerne spoľahlivo dokázané, že práve vďaka stresu veľa ľudí naberá kilá. Nepravidelný spánok, nepravidelné stravovanie, veľa „naháňania sa“ bez kvalitného odpočinku, vedie k nárastu telesnej váhy, obezite aj k mnohým ďalším „civilizačným chorobám“.

V strese vaše telo produkuje zvýšené množstvo hormónu kortizolu. A jeho zvýšená hladina je v priamej korelácii s nárastom množstva tuku predovšetkým v oblasti brucha.

Je dôležité, aby ste sa naučili kvalitne spať. Väčšina dospelých osôb potrebuje najmenej 7 hodín neprerušovaného spánku.

 

Ako schudnúť cez brucho – Vyvážený jedálniček

Cestou ako rýchlo schudnúť brucho je tiež stanovenie a dodržiavanie pravidelného jedálnička. Zabudnite na fastfood! Ovocie, zelenina, ryby a tiež čerstvé mäso predstavujú jeho základ. Pokiaľ si budete chcieť zamaškrtiť, potom voľte iba niekoľko kúskov vysoko kvalitnej čokolády. Vyvarujte sa bielej múky a zemiakov.

Ako schudnúť cez brucho – Vláknina

Počas znižovanie váhy bude Vaším najväčším kamarátom vláknina. Trávenie jedla, ktoré obsahuje vlákninu, totiž trvá dlhšie a tým jedlo zostane v žalúdku dlhší čas, čím vyvolá pocit sýtosti a Vy nebudete mať hneď hlad. Pomalší trávenie zaisťuje tiež stabilnejší krvný cukor, čím sa vyhnete návalom hladu. Medzi najvýznamnejšie zdroje vlákniny patrí napríklad ovocie, zelenina, strukoviny, orechy alebo celozrnné a tmavé pečivo

 

Ako schudnúť cez brucho – Výživové odporúčania

– obmedzte živočíšne tuky, nejedzte nadmieru mäsa – stačí 1 porcie denne
– preferujte chudé mäso (napr. morčacie alebo králičie), zaraďte celozrnné pečivo a produkty z celozrnnej múky
vyraďte biele pečivo a všetky produkty z bielej múky, vrátane pečiva z lístkového cesta
– spestrite jedálniček pohánkou, špaldou a ďalšími menej známymi obilninami
– zaraďte nelúpanú ryžu
– jedzte dostatok zeleniny a denne aspoň kúsok ovocia
– zaraďte strukoviny a ryby – ideálne 2x týždenne
– nepite alkohol, zvýšte príjem tekutín konzumáciou nesladených nápojov
obmedzte kávu na 1 denne a vyraďte sladkosti

 

Ako schudnúť cez brucho – Žiadne hladovanie

Taky poznáte ten pocit krásne prázdneho bruška, ako ploché vyzerá a ako dobre sa cítite? Lenže potom sa dostaví neznesiteľný hlad a Vy sa vrhnete na čokoľvek, čo sa dá žuť alebo hrýzť. Presne tak funguje nepríjemný jo-jo efekt, vďaka ktorému vo výsledku priberiete ešte viac, ako ste vážili pôvodne. Hladovanie nie je správny spôsob diéty a rozhodne nemožno praktizovať dlhodobo.

 

Výživový poradce

Držíte přísnou dietu, každý den poslušně cvičíte, ale přitom se Vám nedaří zhubnout přebytečná kila a dosáhnout vysněného plochého bříška? V tom případě musíte rozhodně vyhledat pomoc odborníků díky výživovému poradenství. Stále víc a víc osob svěřuje své váhové problémy profesionálům a obrací se na výživové poradce nebo osobní trenéry. Ušetříte si tím čas, který byste pravděpodobně promarnili jen zbytečnou snahou a svých cílů dosáhnete mnohem rychleji! Bezplatnú konzultáciu môžete objednať tu.