Zdieľaj

Zelená káva na chudnutie – Čo je zelená káva?

Jedná sa o rovnaký plod ako u klasickej kávy, teda o bobuľu pochádzajúce z kríka kávovníka. Tieto plody sa zozbierajú a sušia sa po niekoľko týždňov, kým šupka nepraskne, načo je z nej vyňaté zrno kávy, ktoré má zelenú farbu. To je ona zelená káva. A v čom sa líši od “hnedej” kávy? Ak má byť získaná tradičné káva, upravuje sa zrno navyše fermentováním a pražením, čím dochádza k takzvanej pyrolýze, ktoré je zelená káva ušetrená.

 

Chudneme so zelenou kávou

Zelená káva, vo svete známa ako Green Cofee, nie je žiadny špeciálny druh kávy, ale klasická Arabica, ktorú mnoho z nás každodenne pije. V čom je teda jej výnimočnosť? Na rozdiel od klasickej Arabicy, ktorú bežne kúpime v obchodoch, sú zrnká kávy v surovej podobe, teda neopražené. Vďaka tomu si zachovávajú svoju pôvodnú zelenú farbu, ktorú od prírody v priebehu rastu získali.

Práve teplotné úprava je tým, čo týchto zŕn urobí klasickú čierno sfarbenú kávu, ako ju bežne poznáme. Týmto pražením sa však zo zŕn tiež odvádza dôležité a telu prospešné zložky. Týmito zložkami sú fenolové zlúčeniny. Pokiaľ nie je chémia vašou silnou stránkou, nezúfajte. Medzi fenolové zložky patria napríklad kyselina chlorogenová, ktorú môžeme nájsť napríklad aj v sušených slivkách. Prečo je pre nás táto kyselina tak dôležitá?

Hlavnou výhodou tejto kyseliny je bezpochyby fakt, že napomáha pri štiepení škrobov na jednoduché cukry, čím u tela posilňuje schopnosť vstrebávať cukry, ktoré sú vo škrobu uložené. Túto schopnosť však bežná pražená káva pražením stráca a fenolové zlúčeniny sa vplyvom vysokej teploty ničí. Nejedná sa však len o dohady, ktoré by sme si tu náhodou vymysleli, ale o vedecky preverené a preukázané vlastnosti, ktoré boli podrobené klinickému testovaniu.

Prečo je pre nás tak dôležité, aby sme mohli prijímať jednoduché cukry zo škrobov? Ak telo získa jednoduché cukry v tej najjednoduchšej podobe, nemusí vynakladať zbytočne veľké množstvo energie, ktorú potrebuje na postupný rozklad zložitých cukrov (polysacharidov). Tým dochádza k zníženiu kalorického vstupu a telo tak môže prijaté cukry lepšie spaľovať. Okrem týchto primárnych účinkov tiež zelená káva veľmi pozitívne pôsobí na žlčník ako prevencia proti žlčovým kameňom.

Aby toho ešte nebolo málo, zelená káva navyše obsahuje celý rad stimulačných látok, ktoré ovplyvňujú mieru premeny cukru na podkožný tuk. Preto sa takto vzniknuté jednoduché cukry môžeme jednoduchšie spáliť a nemusíme sa obávať, že by sme po nej toľko priberali, ako po klasickej praženej káve, ktorá navyše má za následok spomaľovanie metabolizmu, čo ďalej opäť vedie k ďalším problémom s naberaním tukových zásob.

 

Zelená káva na chudnutie – Nevýhody zelenej kávy

Hoci je zelená káva výrazne zdravšie ako jej tradičné pražená verzie, má samozrejme aj svoje nedostatky. Ocenia ju totiž najmä tí, ktorí ju chcú využiť pre chudnutie či detoxikáciu, milovníci kávy čoby nápoja z nej rozhodne tak nadšenie nebudú. Táto káva postráda ono aróma, ktoré je na káve tak očarujúce a tiež jej chuť nie je lahodne a sofistikovane horkastá, ale skôr kyslá. Gurmánsky zážitok teda v zelenej káve radšej nehľadajte.

 

Zelená káva na chudnutie v rôznom podaní

Zelenú kávu už dnes môžete aj u nás bežne zakúpiť, a to v rôznych formách, napríklad ako tabletky, stravovacie doplnky a samozrejme i samotná zrna.

Doporučené prípravky

Príprava zelenej kávy

Na prípravu zelenej kávy nám plne postačí pomletá zelená káva, ktorú zalejeme horúcou vodou. Ak kávu nemáme mletú, ale celé zrná, necháme ju vylúhovať v miske s vlažnou vodou. Tým zrnám pomôžeme, aby zmäkla, vďaka čomu sa následne môžeme vyhnúť obavám o zničený mlynček. Na jednu šálku zelenej kávy budeme potrebovať približne 7g kávy. Toto množstvo zodpovedá približne dvom kávovým lyžičkám mletej kávy. Následne nám už stačí kávu zaliať vriacou vodou a necháme ju približne päť minút lúhovať.

Po prvej príprave zelenej kávy môžete byť ľahko prekvapení, lebo takto vzniknutý nápoj svojím vzhľadom a tiež chuťou pripomína skôr zelený čaj. Ak kupujeme kávu nemletú, mali by sme pamätať na fakt, že budeme potrebovať kvalitný mlynček na kávu, s ktorým môžeme táto zrná pomlieť.

Ak hľadáte naozaj silný a kvalitný zdroj kofeínu, môžete si byť istí, že toho u zelenej kávy nájdete naozaj veľké množstvo. Zelená káva totiž obsahuje oveľa viac kofeínu, než koľko by sme ho mohli nájsť v klasickej praženej káve. Vďaka tomu môžete zo zelenej kávy získať oveľa viac energie a lepšie vás nabudí. Pozor by si však mali dať nastávajúce mamičky, pretože prílišné množstvo kofeínu nie je vhodné pre vývin plodu.

Zdieľaj
PredchozíAkné v dospelosti
DalšíÚčinky ALOE VERA

NO COMMENTS