Zdieľaj

Predtým, ako prekročíte magickú tridsiatku a deti na ulici vás začnú zdraviť “Dobrý deň!”, si môžete osvojiť zopár zlatých pravidiel, ktoré vás ochránia pred vznikom prvých výraznejších vrások. Je to nefér, že len čo vás prestane pravidelne trápiť akné, nastupuje nový strašiak – vrásky. Pokožka každým rokom starne, stráca na pružnosti, znižujú sa jej regeneračné schopnosti. Ubúda množstvo kolagénu, prirodzená tvorba mazu sa mení a pri nedostatočnej hydratácii sa pokožka postupne stáva čoraz suchšou a napnutou – teda staršou.

Prvé vrásky na tvári sa môžu objaviť už po dvadsiatke. V 25.rokoch sú badateľné mimické vrásky, najmä okolo očí, ak sa veľa smejete alebo na čele, ak sa často mračíte. Skúste sa spýtať žien, ktoré už majú po tridsiatke – aké zmeny postrehli? Určite ich bude viacero a aby udržali kvalitu pleti na dobrej úrovni, musia do seba investovať a viac sa o seba starať.

Predstavíme vám základné zvyky, ktoré vám môžu pomôcť pri udržaní mladistvej, sviežej a pevnej pokožky čo najdlhšie. Niektoré z nich sú dobré známe, o iných zase možno viete, ale v mladom veku ich nepovažujete za dôležité, no práve pri ich dodržaní, sa vám pokožka odvďačí bezproblémovosťou a dobrým stavom.

1. Jedzte zdravé tuky

Častý prípad u mladých ľudí: Pre udržanie štíhlej línie alebo pre elimináciu akné ste sa rozhodli znížiť príjem tukov. Vynechať zo stravy sa oplatí iba nadmerný príjem „zlých tukov“ – teda transtuky a nasýtené tuky. Tuky však pre správne fungovanie organizmu potrebujete, sú významným zdrojom energie a okrem iného sa v nich rozpúšťajú pre pokožku dôležité vitamíny A, D, E. Preto vsaďte na zdravé tuky. Aké sú to? Patria sem mononenasýtené mastné kyseliny a polynenasýtené mastné kyseliny (napr. Omega-3 a Omega-6). Pre jednoduchšiu orientáciu uvádzame zoznam potravín s vysokým obsahom týchto tukov:

  • oleje: olivový, sezamový, z ľanových semienok
  • morské ryby: losos, tuniak, sardinky, makrela
  • orechy: vlašské, lieskové, mandle, kešu, pistácie
  • semienka: ľanové, tekvicové, chia, slnečnicové
  • arašidové maslo, avokádo, plnotučné mlieko, grécke jogurty, čierne olivy, tmavá čokoláda

Mnohé štúdie dokonca preukázali, že pri zvýšenom príjme Omega-3 mastných kyselín znížite výskyt akné, zápalov kože a zmiernite ekzém.

2. Pite správne tekutiny

Nedostatočný pitný režim sa ako prvý prejaví na zhoršenej kvalite pokožky, veď voda tvorí 70% ľudského tela. Ak neviete, ako začať pravidelne piť (samozrejme vodu, čaje, ovocné šťavy,…), nastavte si budík a vypite každú hodinu počas dňa 150-200 ml tekutín. Pozor na väčšie množstvo kávy a alkoholu – odčerpávajú z buniek vodu, dehydrujú ich, spomaľujú tvorbu kolagénu a elastínu.

3. Podporte prirodzenú detoxikáciu organizmu

Viete o tom, že veľké množstvo toxínov sa vylučuje práve prostredníctvom kože? Ak sa toxíny z pokožky nedostanú prirodzeným spôsobom, začnú ju poškodzovať. Správne načasovaná detoxikácia očistí telo od škodlivín a zbaví vás usadenín v tráviacom trakte, ktorý sa tiež v nemalej miere podieľa na stave pokožky.

Čo môžete urobiť?

  • zaradiť do pitného režimu žihľavový alebo mätový čaj,
  • vyskúšať masku z morského bahna,
  • navštíviť saunu – v pote sa vylúči až 30% toxínov
  • zaradiť do jedálničku superpotraviny,
  • očistiť pleť a otvoriť póry exfoliáciou

4. Venujte 10 minút denne tvárovej masáži

Masáž tváre je úžasná a určite si ju zamilujete.

  • Podporíte predovšetkým mikrocirkuláciu krvi. Krv sa postará o zásobovanie buniek kyslíkom a dôležitými živinami.
  • Má výborný revitalizačný a liftingový účinok.
  • Stimulujete schopnosť tkanív lepšie prijímať účinné látky z kozmetických produktov, a tak podporíte pružnosť jednotlivých vrstiev kože.
  • Ak sa zameriate aj na očné okolie, zbavíte sa vačkov pod očami, udržíte vypnuté línie viečok a obočia a predídete tvorbe mimických vrások.
  • Odstránite strnulosť a stuhnutosť tvárových svalov v dôsledku psychického napätia a stresu.
  • Budete sa cítiť príjemne, uvoľnene a oddýchnuto.

Ako na to?

Inšpirujte sa napríklad týmto videom:

5. Nepodceňujte základnú starostlivosť o pleť

Vrstva make-upu si pred spánkom žiada dôkladné odlíčenie. Kvalitným výživným nočným krémom dodáte pokožke všetky dôležité živiny a hydratáciu. Tento základ nevynechávajte nikdy, aj keď ste momentálne mladá kočka, ktorej predsa takáto občasná „lenivosť“ nemôže uškodiť. Omyl! Predídete tak nielen upchávaniu pórov a podráždeniu pokožky. Pleť, ktorá si cez noc pod náporom líčidiel neoddýchla, pôsobí skutočne unavene, mdlo a staršie.

Vo veku 20 rokov dokáže pokožka produkovať nové bunky „vo veľkom“. S pribúdajúcimi rokmi sa však obnova buniek spomaľuje, Odumreté kožné bunky sa zhlukujú a vznikajú suché šupinaté miesta. Riešením je šetrný jemný peeling, ktorý vás starých kožných buniek opatrne zbaví, a zároveň umožní účinným látkam krému, aby presiakli do hlbších vrstiev kože.

6. Stavte na kozmetické produkty s obsahom antioxidantov

Voľné radikály sú produktom metabolických procesov, hromadia sa v kožných bunkách a v ľudskom tele vznikajú v dôsledku vplyvu znečistenia prostredia, fajčenia, vystavovania sa škodlivému slnečnému žiareniu, smogu. Na pokožku majú výrazný negatívny účinokpoškodzujú ju na bunkovej úrovni, urýchľujú starnutie buniek, pokožka stráca na pružnosti a regeneračných schopnostiach, podlieha pigmentácii.

Najúčinnejšie proti nim sú práve antioxidanty – A, C, E, ktoré by ste mali prijímať v dostatočnej miere nielen v strave, ale podporiť ich účinok aj zvonka – vhodnou kozmetickou starostlivosťou. Dnes už je na trhu množstvo denných aj nočných krémov, ktoré sú obohatené o vitamíny C, E alebo retinol (vit. A). Výborné sú tie, ktoré obsahujú napríklad argánový olej (zaujímavý TIP nájdete TU). Tie dokážu priaznivo pôsobiť na vitalitu pokožky, podporiť tvorbu kolagénu a zbaviť pokožku voľných radikálov.

7. Nezabúdajte pokožku chrániť pred slnečným žiarením

Škodlivé slnečné žiarenie (UVA a UVB) je vo veľkej miere zodpovedné za predčasné starnutie pokožky práve pod vplyvom oxidačného stresu (stav, kedy antioxidanty nestíhajú neutralizovať bujniace sa voľné radikály). Koľkokrát ste sa cez letnú sezónu spálili? Ešte stále veríte, že keď je zamračené, tak vám slnko „neublíži“? Vo veku 20-25 rokov dochádza k najvýraznejšiemu poškodeniu nechránenej pokožky pod vplyvom slnečného žiarenia! A tieto „následky“ (hoci sa hneď nemusia prejaviť) si vaša pokožka veľmi dobre zapamätá. Okrem predčasného starnutia pleti hrozí aj riziko rozvoja kožných ochorení, až rakoviny.

Pri budúcom výbere pleťovej alebo dekoratívnej kozmetiky hľadajte také, ktoré majú v sebe obsiahnutý SPF faktor, UVA a UVB filtre. Pokožku na tvári, ktorá je spolu s rukami vystavovaná slnečnému žiareniu najviac, je totiž dôležité chrániť celoročne.

NO COMMENTS

Nechaj komentár