Zdieľaj

Ako schudnúť 5 kíl: Všetci veľmi dobre vieme, že schudnúť viac kíl za krátky čas vôbec neznamená trvalú výhru. Tak sa vás na začiatku priamo spýtame: Čo vás viedlo k rozhodnutiu, že sa chcete prebytočných kíl zbaviť v čo najkratšej dobe?

Ak bude odpoveďou, že potrebujete rýchlo schudnúť 5 kíl, aby ste sa zmestili do plesových/svadobných šiat, že sa chystáte na dovolenku a chce to super formu do plaviek, že vás čaká stretávka po rokoch zo základnej školy alebo rodinná oslava, alebo že sa potrebujete naštartovať a už jednoducho nemáte trpezlivosť na pomalý postupný úbytok kíl, tak ste sa dostali k dobrému článku a dúfame, že nájdete hneď viacero odpovedí a aj nejaké to riešenie.

Ako schudnúť rýchlo 5 kíl? Dá sa to aj bezpečne a bez jojo efektu?

Faktom je, že rýchly úbytok kílogramov znamená radikálne zmeny v stravovaní, zvýšenú fyzickú aktivitu a častokrát pokorenie vlastných limitov. Pôjdete na doraz nielen psychicky, ale aj vaše telo začne spaľovať dlho uložené tukové zásoby. Toto chcete? Ak chcete práve teraz rýchlo schudnúť, mali by ste mať jasnú odpoveď: Áno, práve teraz som toto ochotný/á podstúpiť.

Odborníci sa zhodnú v dôležitom čísle – zdravý úbytok hmotnosti pri redukcii váhy sa pohybuje na hodnote 0,5 kg za týždeň, t.j. 2 kilogramy za mesiac. Toto číslo však záleží aj od vašej počiatočnej váhy. Pri výraznej nadváhe a životnom štýle, pri ktorom holdujete prejedaniu, maškrteniu a minimálnemu pohybu, môže úprava stravy a zaradenie pohybových aktivít úspešne priniesť aj 2 kilogramový týždenný úbytok. Iba postrčíte metabolizmus tým správnym smerom. S pribúdajúcimi týždňami budete v procese chudnutia postupne spomaľovať. Metabolizmus sa naučí šetriť s energiou a fungovať efektívnejšie = prefíkanejšie. Ale to je už na inú tému.

Pri rýchlom, účelnom a povedzme si úprimne – a nie úplne zdravom chudnutí musíte výrazne znížiť denný kalorický príjem a teda prejsť na nízkokalorickú diétu. Takáto diéta je skutočne radikálna a v dlhodobom horizonte neudržateľná, preto ju určite nepodstupujte viac ako 10-14 dní a ani niekoľkokrát po sebe. Riskujete svoje zdravie, vitalitu a rozvoj nutričnej podvýživy. Ak sa po jej skončení vrátite ku klasickým stravovacím návykom, ako jojo sa vrátia aj stratené kilogramy a možno prizvú nejaké “bonusy” naviac.

Čo musím urobiť a čo nesmiem robiť, ak chcem schudnúť 5 kíl za krátky čas?

To hlavné, čo musíte urobiť je dodržať rovnicu: PRÍJEM ENERGIE < VÝDAJ ENERGIE . A preto dodržujte týchto 7 pravidiel:

1. Dočasne sa vzdajte sacharidov.

Pre mnohých chudnúcich ľudí je toto najťažší krok – žiadne sladkosti, pečivo iba v minimálnom množstve, bez príloh ako cestoviny, zemiaky, ryža, dokonca zminimalizujete aj príjem ovocia (s výnimkou tých, ktoré majú vysoký obsah vlákniny a dôležitých minerálov) a upustíte načas aj od mliečnych produktov.

2. Zamerajte sa na živočíšne bielkoviny

Bielkoviny sú palivom pre svaly. Svaly sú prostriedkom pre spaľovanie tukov, to znamená, že pomáhajú pri urýchlení metabolizmu. Bielkoviny (proteíny) majú nižšiu energetickú hodnotu ako tuky a cukry, no pri tom vás zasýtia na dlhšiu dobu. Pri rýchlom chudnutí voľte chudé hydinové a hovädzie mäso, vajíčka, ryby, morské plody.

3. Aspoň polovica vašej porcie na obed a večeru musí byť zelenina.

Hlavne zelenina s vysokým obsahom vlákniny, ktorá zabezpečí dlhý pocit sýtosti. Veľký podiel vlákniny obsahuje listová zelenina a šaláty, strukoviny, karfiol, kapusta, brokolica, ružičkový kel,…

4. Pite čistú vodu. Aspoň 2 litre denne.

Nie je žiadnym prekvapením, že práve sladené nápoje spôsobujú nabaľovanie kilogramov. Vypite iba jednu šálky kávy denne, zvyšné šálky nahraďte zeleným čajom, ktorý vám dodá viac energie a dôležitých antioxidantov. Pri diéte zameranej na rýchly úbytok kilogramov sa neodporúča piť ani bublinkové nápoje, ktoré zapríčiňujú plynatosť a tiež ani ovocné džúsy, pretože obsahujú viac cukru, ako máte aktuálne povolené. Na alkoholické nápoje zabudnite úplne.

Pred každým jedlom vypite pohár vody. Budete sa cítiť plnšie a pocit sýtosti sa dostaví skôr. A nezabudnite, že hlad býva prezlečený smäd, preto si pravidelne, každú hodinu, nalievajte pohár čistej vody.

5. Jedzte iba 3 krát denne

Ďalšia náročná časť, ktorá preverí iba tých najvytrvalejších. Najmä, ak ste mali doteraz vo zvyku jedávať častejšie, alebo len „pozobkávať“ čo prišlo pod ruku. (Ono vôbec neplatí, že keď je to len malá porcia „za hrsť“, tak je to neškodné!) Raňajky – obed – večera by mali byť pravidelne v presných časoch, aby malo telo istotu, že prísun dôležitej energie dostane. Žiadne maškrty v medzičasoch.

6. Vyhraďte si čas na šport, pohyb, fyzickú aktivitu

Pohybová aktivita je jednoznačne prínosná pre stratu kilogramov a formovanie tela – celkovo pre váš krajší vzhľad a lepší zdravotný stav. A je jedno, či vám viac vyhovuje kardio, aeróbne cvičenie, jóga, beh, chôdza, kolektívne športy, HIIT, … Pozrite sa na to tentokrát úplne inak, očami človeka, ktorý chce počas niekoľkých dní schudnúť rýchlo, ale je vystavovaný samým pokušeniam a zákazom – sedieť na gauči a vedieť, že v skrinke v kuchyni a na poličke v chladničke je niečo lákavé, ešte nikomu neprospelo. Treba sa čo najviac zamestnať akoukoľvek aktivitou a nemyslieť na jedlo.

TIP
Prečítajte si – Najlepšie výživové poradne

7. Nezabúdajte na dostatok spánku. Základom je 7-8 hodín za noc

Pri nedostatku spánku produkuje telo hormóny, ktoré vytvárajú pocit hladu a ľudia, ktorí spia málo, majú tendenciu siahať po potravinách s vyšším obsahom tukov. Okrem toho sa zvyšuje aj hladina stresového hormónu kortizolu, „vďaka“ ktorému sa cítite permanentne unavený a neodoláte energetickým bombám, len aby ste telu dodali klamlivý prísun energie.

TIP – Podporením/urýchlením prirodzenej detoxikácie očistíte svoje črevá od usadenín, škodlivín a toxínov, ktoré spomaľujú tráviace procesy a navyše telo odvodníte. Výsledkom môže byť dočasný úbytok 3 kilogramov už za 2 dni.

Okrem iného, je dôležité vedieť, koľko kalórií denne si pri svojej výške, váhe a úrovni dennej fyzickej aktivity môžete dovoliť a pri akom energetickom príjme začnete chudnúť. S tým vám pomôže náš článok, plný dôležitých číselných údajov TU.

Ako by mohol vyzerať váš vzorový jedálniček?

Rozhodli ste sa schudnúť 5 kilogramov za dva týždne. Už teraz vám budeme držať palce a veríme, že vám tento krátky jedálniček pomôže. Po tom, ako zvládnete prvé 3 vzorové dni si dajte 4 dni oddychovú pauzu, počas ktorej však dodržujte 7 pravidiel uvedených vyššie a prepnite sa do režimu chudnutia, zdravšej stravy a pohybu.

Po 10-14 dňoch by ste mali byť ľahší o 4-5 kilogramov.

Expresná vojenská diéta

1.DEŇ

  • Raňajky: 1/2 grapefruitu, plátok toastu (hrianka, celozrnný chlieb), 2 PL arašidového masla a šálka kávy s kofeínom(bez cukru alebo mlieka)
  • Obed: 110-120 g tuniaka, plátok toastu, šálka čaju s kofeínom
  • Večera: 90-100 gramov chudého mäsa (aké máte radi), 120 gramov zelených fazuliek – ideálne pripravené na pare. Ako dezert polovica banánu, jedno menšie jablko a 1 kopček vanilkovej zmrzliny

2.DEŇ

  • Raňajky: 1 vajíčko, plátok toastu (hrianka), polovica banánu
  • Obed: 120 g syra Cottage, 5 slaných krekrov, 1 vajíčko uvarené na tvrdo
  • Večera: 2 párky, 120 g brokolice, 60 g mrkvy. Dezert rovnaký ako 1.deň.

3.DEŇ

  • Raňajky: 5 slaných krekrov, 1 plátok syru Cheddar, 1 menšie jablko
  • Obed: 1 vajce natvrdo (alebo volské oko), plátok toastu (hrianka)
  • Večera: 120 g tuniaka (môže byť aj z konzervy). Dezert rovnaký ako 1.deň.

Nezabúdajte na dôkladný prísun tekutín v podobe čistej vody. Hoci je diéta krátka, no za to je veľmi intenzívna a neodporúča sa vykonávanie ťažkej fyzickej aktivity.

A ak to ani tentokrát nevyjde, skúste sa najskôr naučiť jesť normálne? Chcete vedieť ako na to? Klik TU.

Žiadne komentáre

Nechaj komentár