Zdieľaj

Ako odkysliť organizmus

Ako odkysliť organizmus – Odkyslenie je proces, ktorý nás nemusí nijako zásadne obmedzovať, ale ktorého účinky už po pár dňoch sami na sebe spoznáme. Je však potrebné si uvedomiť, že hoci sa začneme cítiť lepšie, zďaleka nemáme vyhrané a je potrebné v procese stabilizácie pokračovať. Naše telo sa bude zásobární odpadu zbavovať postupne.

Ako odkysliť organizmus – 1. krok

Prvým krokom je meranie hodnoty pH. K tomu budete potrebovať lakmusové papieriky na meranie kyslosti – kúpite ich v lekárni. Od pH nad 7 je všetko zásadité, samotná, sedmička ‚je neutrálny. Čo je pod touto hodnotou, je kyslé. Samozrejme že papieriky nie sú stopercentné ukazovateľ, ak by ste chceli vedieť presný stav kyselostního kvociente, nechajte si ho zmerať v laboratóriu. PH si merajte asi týždeň, až zistíte, ako na tom ste, ale nepanikárte. Hodnoty ráno, na obed a večer sú ľahko kyslé, popoludní zásadité. Ak nie ste prekyslenie, hodnoty ráno a napoludnie by teda mali byť ľahko v kyslé oblasti. Popoludní by malo vykazovať zásaditú hodnotu, večer môžete byť zase ľahko kyslí.

Ako odkysliť organizmus – 2. krok

Vyskúšajte doplnky stravy – dlhodobo najlepšími prípravky sú:

Prodetox
Blackdetox

Ako odkysliť organizmus – 3. krok

Veľa pite, rozhodne žiadne bublinky, ideálne je voda z prírodného prameňa. Voda odstraňuje nedostatok kyslíka v tele a potrebujeme ju ako dopravný prostriedok pre vyplavovanie kyselín. Navyše čistí telo vnútri aj mimo a rozhodne nás neokyselí.

Ako odkysliť organizmus – 4. krok

Zásobujte telo minerály a vitamíny: Na trhu je celý rad minerálov v podobe doplnkov, len sa poraďte. Pridajte do stravy tiež viac zeleniny a ovocia, ktoré sú prirodzeným zdrojom vitamínov a minerálov. Až vitamíny umožní transport minerálov k bunkám a ich spracovanie.

Ako odkysliť organizmus – 5. krok

Preč s kyselinami – vďaka ponožkám. Niekoľko kryštálikov Alexandrovej soli (čistá kamenná soľ z Himalájí s vysokým obsahom minerálov) nasypte do nádoby s vodou a nechajte cez noc rozpustiť. Ráno bude roztok nasýtený a večer v ňom môžete namočiť bavlnené ponožky, ktoré potom vyžmýkate a natiahnete si na nohy. Cez ne si dajte ešte jedny, aby vám nebola zima. Vlhkými ponožkami preniká himalájska soľ do kože a potom do krvi, a zásobárne kyselín sa pozvoľna odbúravajú, pretože minerály v soli na seba viažu kyseliny a krv je póry v koži vylúči von z tela.

Ako odkysliť organizmus – 6. krok

Zásadité kúpele: Napustite si vaňu teplou vodou, vhoďte do nej jadrové mydlo alebo iné neutrálne mydlo a nechajte ho rozpúšťať tak dlho, kým nebude voda zakalená. Potom ho vyberte. Keď sa utvorí mydlový okraj, úplne to stačí. S vaňou dosiahnete zásaditého prostredia a môžete sa do nej namočiť, pokojne na dve hodiny. Nemalo by to byť kratšiu dobu, telo potrebuje čas na to, aby sa povzbudil lymfodrenážna systém. Pri kúpeli si telo vydrhnite každých päť až desať minút hrubú žinkou alebo kefou (smerom k srdcu), tým rozproudíte lymfu, a lepšie sa tak odvádzajú toxíny z tela.

Ako odkysliť organizmus – 7. krok

Odstránenie trosiek z kĺbov. Zdvojnásobte konzumácii ovocia a zeleniny a pite bylinkový čaj, ktorý rozpustí z kĺbov usadené trosky. Tieto trosky (kryštály) drú pri pohybe vo vnútri kĺbov a spôsobujú bolesť. Takto rozpustené trosky sa musia zviazať opäť s minerálmi a vitamínom C a potom vylúčiť z tela pomocou zásaditých ponožiek alebo kúpeľom. Bylinkový čaj na odkyslenie kúpite v lekárni alebo predajniach zdravej výživy.

Ako odkysliť organizmus – 8. krok

Delená strava. Výživoví poradcovia asi nebudú tlieskať, pretože sa domnievajú, že k bielkovinám potrebujeme aj sacharidy, a obrátene, ale … Nemusíte takhle jesť večne, stačí štyri týždne podľa zásad delenej stravy. Je to jednoduché – k mäsu nebudete jesť žiadne sacharidy, teda ani ryžu, ani zemiaky, ani rezance, knedle alebo pečivo, ale len zeleninu alebo šalát. Alebo si dáte sacharidy – ale potom len so zeleninou. Striedajte to, jeden deň si dajte k hovädziemu steaku šalát, ďalší deň k ryži len cuketu, tekvicu a podobne. Ide to, naozaj. Cieľom je znížiť spotrebu mäsa a naopak zvýšiť spotrebu zásaditých potravín. Nezdá sa to, ale žemľa z bielej múky obložená salámou napácha toľko škody, že ju po celý deň nemôžete napraviť. Biela múka aj biely cukor navyše spotrebujú všetku telesnú zásobu chrómu.

Ako odkysliť organizmus – 9. krok

Žiadne pochutiny a živočíšne výrobky! Skúste sa vzdať čierneho čaju, čokolády, kávy, mliečnych produktov, mlieka, syrov, šľahačky, pečiva, perlivých nápojov, sladkostí, údenín. Ak to nedokážete navždy, vydržte aspoň mesiac, a spotrebu vyššie uvedených potravín konzumujte obmedzene. Niekedy je lepšie postupovať pozvoľna, niekto potrebuje napríklad aj dva roky, než to dokáže.

 

Aký vplyv má na prekyslenie správna činnosť žalúdka

Žalúdok je výrobca kyselín a zásaditých látok. Štiepením kuchynskej soli, čo je prirodzená súčasť našej krvi a tkaniva, produkuje žalúdok kyselinu soľnú, ktorej hodnota pH leží medzi 1,2 až 2,8. Ak je telo nedostatočne zásadité, rozkladá viac kuchynskej soli, ktorá po zlúčení s ďalšími látkami (sodíka, vodíka, uhlíka, kyslíka) vytvorí zásaditú zmes (jedlú sódu) a dopĺňa tak veľmi dôležité zásady, pričom samozrejme vzniká aj väčšie množstvo žalúdočnej šťavy, ktorá však už nie je potrebná a spôsobuje pálenie záhy. Keď človek niečo zje, pálenie väčšinou zmizne, pretože sa šťavy zmieša s potravou, ale pritom sú naďalej produkované kyslé žalúdočné šťavy – a tak nadmiera kyselín vyvoláva tvorbu ďalších a ďalších kyselín. Akonáhle žalúdok prestane zvládať ich množstva, kyseliny sa presunú do dvanástnika. Tým sa síce jeho kyselinná koncentrácia zníži, avšak zároveň dvanástnik na to reaguje vredy. Dostatok zásaditých látok je v tele úplne zásadné, pretože má dvojitú úlohu.

Po prvé: Pre pomocné tráviace orgány ako pečeň, žlčník a slinivku brušnú – tie potrebujú veľké množstvo zásad k vytváraniu štiav potrebných na trávenie.

Po druhé: Pre znižovanie kyslosti tela, predovšetkým spojivových tkanív. Pokiaľ nie je táto úloha splnená kvôli nedostatku zásaditých látok, skôr alebo neskôr telo musí ochorieť. Pretože zásadité látky sú spotrebované pri plnení svojich funkcií, je nutné neustále zabezpečovať ich ďalší prísun z iných zdrojov – najlepšie zo zásadité potravy alebo potravinových doplnkov. Ak namiesto zásadité potravy človek užíva lieky určené na redukciu kyslosti, docieli síce toho, že sa okysľujúcim činnosť žalúdka zníži alebo dokonca zastaví, ale tým sa zase naruší trávenie prijatej potravy a „začarovaný“ kruh môže začať. Pálenie záhy je teda takmer vždy „volaním „žalúdku o pomoc. Vtedy je nutné doplniť chýbajúce zásady, a nie brániť produkcii kyselín. Zvýšené množstvo kyselín pri pálení záhy poškodzuje citlivé steny pažeráka a časom je natoľko zoslabí, že sa v nich môže začať tvoriť rakovina. V neposlednom rade sa ani obličky nemusia vysporiadať s nežiaducim množstvom kyselín, takže dochádza k ochoreniu aj v tejto oblasti. Následky prekyslenia organizmu sú mnohopočetné a katastrofálne, ale dá sa im ľahko zabrániť, ak pochopíme všetky súvislosti.

 

Prečo je prekyslenie tela tak nebezpečné?

1. Pod vplyvom kyslosti strácajú červené krvinky pružnosť, tuhnú a nemôžu naďalej pretekať tenkými cievami. Postihnutá tkanivo nie je dostatočne zásobená kyslíkom a živinami, čo môže privodiť infarkt alebo mŕtvicu.

2. Bunky sú závislé na neutrálne telesnej tekutine, pretože si samy nedokážu obstarať výživu ani odstrániť odpadové látky.

3. Znížená hladina minerálov v tele ako následok prekyslenia spôsobuje zvýšenú lámavosť kostí a praskanie ciev.

4. Usadzovaním toxických látok vo väzive vzniká rad „zásobární odpadu“, ktoré telo zaťažujú.

5. V nadväznosti na prekyslenie organizmu strácame svoju prirodzenú obranyschopnosť voči infekčným chorobám.

6. Zadržiavanie toxické látky vytvárajú vhodné podmienky pre plesňové ochorenie, jedovaté splodiny látkovej výmeny poškodzujú pečeň a mozog.

7. Zvýšené prekyslenie spôsobuje tzv. „Vegetatívnu acidózu“, pri ktorej sa človek rýchlo unaví, vyčerpá a podáva stále slabšie výkony.

Jedálniček na odkyslenie organizmu

Ak patríte k tým, ktorí považujú prekyslenie organizmu za vážny problém, ktorý môže byť aj príčinou nadváhy, mali by ste skúsiť zmeniť svoje návyky – a to nielen v stravovaní.

Prekyslenie preťažuje organizmus, ktorý musí vydávať dôležité živiny na udržanie stabilného prostredia. V dôsledku toho človek trpí nedostatkom vitamínov, minerálov a energie. Dôležitá je teda pestrá strava, dostatok zeleniny a ovocia, prípadne stravovacie vitamínové doplnky.
Jednou z najdôležitejších príčin prekyslenia je konzumácia alkoholu, kofeínu, jednoduchých cukrov a fajčenie. Tieto faktory by ste sa preto mali snažiť vo svojom živote obmedziť.
Ďalšou príčinou prekyslenie je prílišná konzumácia najmä mäsa a mliečnych výrobkov. Ďalej potom údenín, bielej ryže, cestovín, výrobkov z bielej múky, vína, vajec, rýb, čokolády, čierneho čaju, perlivých nápojov, šošovky a pod.
Vyššie uvedeným potravinám, ktoré majú byť príčinou prekyslenie, sa hovorí kyselinotvorné. Aby ste ich účinok vyrovnali či potlačili, mali by ste do svojho stravovania zaradiť najmä potraviny zásadotvorné. Medzi tie patrí:

Zeler, paradajky, maliny, hrušky, huby, karfiol, kel, brokolica, mrkva, figy, zázvor, špenát, uhorky, orechy v prírodnom stave, pomaranče, hrozienka, plzenské pivo, hlávkový šalát, olivy, med, cesnak, cibuľa, mango , jablčný ocot, fazuľa pod.

 

Ako si skontrolovať stav vlastného prekyslenie?

Kúpte si pH papieriky na kontrolu moču. Okrem tých kombinovaných, čo sledujú kde čo, sú k dostaniu aj jednoúčelové len na meranie samotnej pH. Prvý ranný moč sa ešte toleruje v hodnotách pod pH 7, ale cez deň musí mať Vaša moč MINIMÁLNE pH 7 – ale radšej ešte o pár desatín vyššie. Ak máte v priebehu dňa pH moču pod 7, môžete si byť istí, že už teraz je Vaše zdravie nejako poškodené a bude to s Vami stále horšie – ak sa nezařídíte.

Niekto odporúča merať pH slín, ale to osobne nepovažujem za lepšie riešenie, než je meranie moču. Jednak slina nezabíhá do tak varovné vysokej kyslosti a za ďalší pred jej kontrolou sa neodporúča dve hodiny nič jesť a piť (okrem čistej vody) a to je v kolízii s dobrým pitným režimom. Prečo čistá pitná voda nie je pre telo ideálne, to je zas na iné rozprávanie. (Lož sa proste nestane pravdou len preto, že ju stále niekto opakuje).