Zdieľaj

Proteínová diéta – povolené potraviny: Ak ste si pozorne prečítali náš predchádzajúci článok, isto už poznáte hlavné princípy proteínovej diéty. Proteínová alebo aj bielkovinová diéta je medzi ľuďmi tak obľúbená, pretože sa s ňou nielen skutočne chudne, ale môžete sa stravovať z bežne dostupných surovín. Zostaviť si jedálniček, v ktorom je prevaha bielkovín a minimum sacharidov nie je vôbec náročné. Pripravili sme si pre vás zoznam povolených potravín, ktoré sa skvelo hodia do každej proteínovej diéty.

Aké potraviny konzumovať pri proteínovej diéte?

Prežiť na instantných proteínových práškoch a kuracom mäse neznie vôbec lákavo. Aj pokrmy počas diéty by mali byť chuťovo pestré a pre oko lahodiace. Je to jedno z hlavných kritérií úspešného chudnutia – žiadne opakujúce sa „stereotypy“ bez chuti, ktoré by vás nabádali zhrešiť.

Plnohodnotné bielkoviny, obsahujúce všetkých 20 aminokyselín (teda i vrátane 9 esenciálnych, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie ľudského tela), nájdete v potravinách živočíšneho pôvodu v bohatom zastúpení. Rastlinné potraviny – najmä strukoviny, olejnaté semienka a orechy sú veľmi dobrou alternatívou k živočíšnym, ibaže ich musíte skonzumovať viac a pátrať po tom, či sú kombinácie vyskladané tak, aby ste prijali všetky dôležité aminokyseliny. Navyše, niektoré z rastlinných potravín obsahujú viac sacharidov a aj tukov, ako je pre takýto diétny režim povolené, takže je vhodné ich do jedálnička zaradiť iba občasne a v menšom množstve.

Pri proteínovej diéte by ste mali denne prijať 1,2-1,6 gramu bielkovín na kilogram svojej hmotnosti. Je však rozdiel medzi nízkosacharidovou s obmedzeným príjmom sacharidov a bezsacharidovou diétou, ktorá má vo vašom tele vyvolať stav ketózy. Niektoré potraviny v našich zoznamoch prirodzene obsahujú aj sacharidy. Ide však o ich zdravšiu verziu, tzv. komplexné sacharidy s obsahom vlákniny. Majú stredný alebo nízky glykemický index a preto sa do organizmu uvoľňujú pozvoľna. Po ich konzumácii máte dlhší pocit sýtosti.

Inšpirujte sa našimi starostlivo zosumarizovanými zoznamami a budete mať príjem bielkovín a sacharidov pod kontrolou. Držíme palce, aby bielkoviny začali pracovať vo váš prospech.

Proteínová diéta - povolené potraviny

NO COMMENTS

Nechaj komentár